fruktmolnet logga

Information angående leveranser och beställning av Julgåvor

Vi levererar gåvorna under önskad vecka.Har du en mottagarlista på över 3 leveransadresser så mailar du oss med alla adresser på info@fruktmolnet.se så distrubirerar vi de till alla mottagare. Mottagaruppgifter, adresser, postnummer, postadress och telefon dagtid måste vara korrekta. 

Företag

Vi levererar till företag under vardagar på kontorstid. Leverans sker till reception eller godsmottagning beroende på volym. Telefon till mottagare är ett krav.

Privatpersoner

Mottagaren får ett sms och kan själv samma dag hämta ut sin gåva hos närmaste ombud. Tänk därför på att färskvaror kanske inte lämpar sig i detta sammanhang. Mobiltelefonnummer är ett krav. Samma priser som företagsadresser gäller.

Leveransvillkor

Vi erbjuder leverans under önskad vecka. Observera att det endast ingår ett leveransförsök till mottagaren. Är mottagaren inte anträffbar vid leveransförsöket eller andra omständigheter som Fruktmolnet ej råder över leder till att leveransen ej kan utföras aviseras beställaren för vidare åtgärder. Vid ny utkörning tillkommer en ny fraktkostnad. Beroende på produkten kan det tillkomma en ny kostnad för denna. Vid retur tillkommer en returkostnad. Om produkten inte kan återanvändas kommer denna debiteras.
Om mottagarens leveransadress är en postbox och/eller har ett boxpostnummer tillkommer en avgift på 100 kr. Vi tar då reda på de korrekta adressuppgifterna och ser till att leveransen kan utföras till mottagaren. Behöver du en leveransgaranti för en specifik dag eller tidpunkt offereras detta separat. Vid felaktiga uppgifter faktureras ert företag gåvans returkostnad till vårt lager.


Leveranskostnaden är 150 kr per leveransadress inom Västerås tätort.
Leveranskostnaden är 215 kr per leveransadress övriga Sverige (Paket 1-9kg)


Tillkommer det önskemål om tidspassning eller leveransdag tillkommer avgift.
Vid större offererade beställningar över 60 kg anpassas leveranskostnaden enligt överenskommelse.
Ort tillägg kan tillkomma om leveransen skall till svårtillgänglig ort ex ö eller landsbygd.

Vid större paket och paket över 9kg faktureras leveransavgifter enligt DHLs pristariff utifrån antal kg och mått. Kontakta oss för offert.

Leveranstid 1-2 vardagar beroende på postort. Leveranstiden till och från orter i landsbygd kan vara längre än till tätorter. Det gäller även vid större helger, som jul och påsk. Vi rekommenderar därför att Ni har god framförhållning med er beställning ju närmare jul och påsk vi kommer. Ingen leverans sker på helger eller röda dagar.

Norden och övriga europa

Vi hjälper gärna till med sändningar utanför Sverige, dessa offereras dock separat.
Vid sändningar utanför EU tillkommer kostnader för tullklarering.

Priser och betalningsvillkor

Samtliga priser är exklusive moms och frakt. Betalning sker mot faktura, och betalningsvillkor är 14 dagar netto, gäller samtliga kreditgodkända gåvokunder. Fruktbudet förbehåller sig rätten att begära förskottsbetalning. Din beställning är bindande, vid eventuell avbeställning debiteras 50 % av ordervärdet.
För reklamation av levererade produkter måste anmälan göras skriftligt senast 7 dagar efter mottagandet. Vid synlig emballage- eller transportskada skall detta rapporteras direkt till chaufför eller ombud vid leveransen. Ta sedan så fort som möjligt kontakt med Fruktbudet med kollinummer och eventuellt ärendenummer hos transportören. Du kan enbart reklamera leveranstiden om du köpt leveransgaranti (se leveransvillkor). Vi kan aldrig kreditera mer än transportkostnaden vid förseningar.
Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella tryck- och skrivfel samt mindre avvikelser av den levererade produkten i förhållande till produktbilden. Varor kan komma att utgå ur sortimentet.